Όποιες θεωρίες μάθησης ή συνδυασμό αυτών εφαρμόσουμε σ' ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ο στόχος παραμένει ένας, η αποτελεσματική μάθηση που περνά μέσα και από την αποτελεσματική μελέτη. Σημαντικό ρόλο στη τελευταία έχει αυτό που καλείται με τον όρο μεταμάθηση ή μεταγνώση.
Η διαδικασία της μάθησης δεν τελειώνει απλά στην αποθήκευση πληροφοριών αλλά απαιτεί θεμελιώδεις λειτουργίες σχετιζόμενες με τη μνήμη.
Η αποτελεσματική μελέτη είναι η απαραίτητη εκείνη διαδικασία που οδηγεί στην κατάκτηση των ακαδημαϊκών στόχων των μαθητών.
Ο αποτελεσματικός μαθητής είναι και αυτορυθμιζόμενος. Τι σημαίνει όμως η αυτορύθμιση και πως επιδρά στην αποτελεσματική μάθηση;
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει επηρεάσει σημαντικά την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίζει να την επηρεάζει τα επόμενα.
Ένας διαχωρισμός που θα μπορούσε να γίνει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ) έχει να κάνει με το χρόνο πραγματοποίησης και τον χρονικό συντονισμό ή όχι εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.
Κάποιος απλοϊκά θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι ένας εκπαιδευτικός, μπορεί να δανειστεί στοιχεία από τις θεωρίες μάθησης που ούτως ή άλλως υπάρχουν και να τις εφαρμόσει σε ένα μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι όμως έτσι;