Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει επηρεάσει σημαντικά την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίζει να την επηρεάζει τα επόμενα.
Ένας διαχωρισμός που θα μπορούσε να γίνει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ) έχει να κάνει με το χρόνο πραγματοποίησης και τον χρονικό συντονισμό ή όχι εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.
Κάποιος απλοϊκά θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι ένας εκπαιδευτικός, μπορεί να δανειστεί στοιχεία από τις θεωρίες μάθησης που ούτως ή άλλως υπάρχουν και να τις εφαρμόσει σε ένα μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι όμως έτσι;