Η διδασκαλία δεν είναι ένα σύστημα παράδοσης ενός προγράμματος σπουδών (ύλης) στους μαθητές. Αυτός είναι ο ρόλος των βιβλίων.
Η αποτελεσματική μελέτη είναι η απαραίτητη εκείνη διαδικασία που οδηγεί στην κατάκτηση των ακαδημαϊκών στόχων των μαθητών.
Ο αποτελεσματικός μαθητής είναι και αυτορυθμιζόμενος. Τι σημαίνει όμως η αυτορύθμιση και πως επιδρά στην αποτελεσματική μάθηση;
Η διαδικασία της μάθησης δεν τελειώνει απλά στην αποθήκευση πληροφοριών αλλά απαιτεί θεμελιώδεις λειτουργίες σχετιζόμενες με τη μνήμη.
Όποιες θεωρίες μάθησης ή συνδυασμό αυτών εφαρμόσουμε σ' ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ο στόχος παραμένει ένας, η αποτελεσματική μάθηση που περνά μέσα και από την αποτελεσματική μελέτη. Σημαντικό ρόλο στη τελευταία έχει αυτό που καλείται με τον όρο μεταμάθηση ή μεταγνώση.