Φτάνοντας στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πλέον πρέπει να υπάρχει σαφής προσανατολισμός. Τα όνειρα που έχουμε δημιουργήσει την προηγούμενη περίοδο πρέπει να γίνουν σαφείς στόχοι και για τους στόχους αυτούς θα πρέπει να δημιουργήσουμε τη διαδρομή για την επίτευξή τους.

Διετές πρόγραμμα σπουδών Β΄- Γ' Λυκείου - Προετοιμασία πανελληνίων

Η αρχή αυτής της διαδρομής βρίσκεται στο Σεπτέμβριο της Β΄ Λυκείου. Απ' αυτή την τάξη πρέπει να αντλήσουμε τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα χρειαστούμε για τη Γ΄ Λυκείου και ταυτόχρονα να ξεκινήσουμε την ύλη της Γ΄ Λυκείου στα μαθήματα που μας ενδιαφέρουν.

Διετές πρόγραμμα σπουδών Β΄- Γ΄ ΛυκείουΞεκινώντας την προετοιμασία μας από την αρχή της Β΄ Λυκείου έχουμε όλον τον απαραίτητο χρόνο μέχρι το Δεκέμβριο του ίδιου έτους:

  • να "καλύψουμε" τα "κενά νοοτροπίας" που έχουμε αποκτήσει, και όταν μιλάμε για κενά νοοτροπίας, εννοούμε το σύνολο των συνηθειών μας, που ενδεχομένως δε συνάδουν με τους στόχους που θέτουμε,
  • να γνωρίσουμε τις απαιτήσεις του κάθε μαθήματος και να προσαρμοστούμε σε αυτές χωρίς το άγχος της τελευταίας τάξης,
  • να βρούμε σε συνεργασία με τους καθηγητές μας ένα αποτελεσματικό για εμάς τρόπο δουλειάς,
  • να καλύψουμε τυχόν κενά ή παρανοήσεις από τις προηγούμενες τάξεις,
  • να καλύψουμε την ύλη που μας ενδιαφέρει από τη Β΄ Λυκείου.

Το κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα έχει τις δικιά του οπτική, τις δικές του δυσκολίες και απαιτεί κατάλληλο αρχικό σχεδιασμό  και τελική υλοποίηση διδασκαλίας για την επιτυχή εξέτασή του.

Διαδικτυακό μάθημα Φυσικής

Το μάθημα της Φυσικής τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχτεί από τα στατιστικά των Πανελλαδικών εξετάσεων, το μάθημα που επιφέρει τις περισσότερες δυσκολίες στους εξεταζόμενους και συγκεντρώνει συνήθως το μικρότερο πλήθος μαθητών που αριστεύουν. Αυτό οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες που όμως μπορούν να προβλεφθούν και να γίνει η κατάλληλη δουλειά.

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που αυξάνουν το βαθμό δυσκολίας του μαθήματος είναι το μέγεθος της ύλης. Αυτό δεν καθορίζεται τόσο από το μέγεθος και πλήθος των κεφαλαίων που περιέχει, όσο από το μεγάλο πλήθος ασκήσεων που προκύπτει από αυτά, αν λάβει κανείς υπόψιν του το ύφος των θεμάτων των τελευταίων και όχι μόνο ετών. Απαιτούν βαθιά κατανόηση των εννοιών της Φυσικής, ικανότητες συνδυασμού γνώσεων, κριτική σκέψη σε ένα μεγάλο ποσοστό, και ταχύτητα στην επίλυση των θεμάτων.

Διετές πρόγραμμα σπουδών Β΄- Γ΄ ΛυκείουΈνας μαθητής για να ανταπεξέλθει επιτυχώς υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και όχι υπό συνθήκες θα πρέπει:

  • να έχει καλύψει κάθε πτυχή και κάθε λεπτομέρεια της ύλης,
  • να έχει κατανοήσει σε βάθος όλα τα φαινόμενα της φυσικής που περιγράφονται,
  • να έχει λύσει αρκετά παραδείγματα,
  • να έχει εμπλακεί με αρκετές ασκήσεις ώστε να έχει κατακτήσει κάθε περίπτωση που απορρέει από τις θεματικές ενότητες,
  • ταυτόχρονα θα πρέπει να έχει τελειώσει νωρίς την ύλη ώστε να μπορέσει να εμπλακεί και με ικανοποιητικό αριθμό συνδυαστικών θεμάτων από όλες τις ενότητες και
  • τέλος να έχει γράψει αρκετά διαγωνίσματα.

Ξεκινώντας την προετοιμασία από τη Β΄ Λυκείου, έχουμε:

  • προσαρμοστεί πλήρως στις απαιτήσεις του μαθήματος,
  • έχουμε μάθει να μελετάμε ουσιαστικά,
  • έχουμε ολοκληρώσει ένα σημαντικό κομμάτι της ύλης πριν τον Σεπτέμβριο της Γ΄ Λυκείου

και η Γ΄ Λυκείου αποκτά πλέον διαδικαστικό χαρακτήραΧωρίς άγχος, τελειώνει η ύλη και αρχίζουν οι επαναλήψεις πολύ νωρίς δίνοντας μας την ευχέρεια να πιστέψουμε ακόμα πιο πολύ στον εαυτό μας και να κατακτήσουμε το όνειρό μας!


Για την προγραμματισμένη έναρξη μαθημάτων μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ.